گزارش گونه جدید از تیره گل گاو زبان (boraginaceae) از ایران

نویسندگان

محبوبه خاتم ساز

محمد جوهرچی

چکیده

گونه های  lappula drobovii ، suchtelenia calycina var. acanthocarpa ، solenanthus turkestanicus ، trichodesma bamianicum برای اولین بار از ایران گزارش می گردند. رویشگاه تمام این گونه ها استان خراسان می باشد.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

سه گونه جدید از تیره Boraginaceae (گاو زبان) از ایران

سه گونه جدید از تیره گاوزبان به نامهای Cynoglossum semmanicum از مرکز و Paracaryum khorassanicum از شمال شرقی و Solenanthus bakhtiaricus از جنوب غربی ایران نام گذاری و معرفی می‌گردند. گونه‌های نزدیک به گونه‌های جدید مورد توجه قرار گرفته و اختلافات آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

متن کامل

سه گونه جدید از تیره boraginaceae (گاو زبان) از ایران

سه گونه جدید از تیره گاوزبان به نامهای cynoglossum semmanicum از مرکز و paracaryum khorassanicum از شمال شرقی و solenanthus bakhtiaricus از جنوب غربی ایران نام گذاری و معرفی می گردند. گونه های نزدیک به گونه های جدید مورد توجه قرار گرفته و اختلافات آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

متن کامل

گزارش گونه جدید از تیره گل‌گاو‌زبان (Boraginaceae) از ایران

 گونه‌های  Lappula drobovii ، Suchtelenia calycina var. acanthocarpa ، Solenanthus turkestanicus ، Trichodesma bamianicum برای اولین بار از ایران گزارش می‌گردند. رویشگاه تمام این گونه‌ها استان خراسان می‌باشد.

متن کامل

گزارش جنس جدید Ogastemma از تیره گل گاو زبان برای اولین بار از فلور ایران

جنس تک گونه‌ای  Ogastemma با گونه Ogastemma pusillum برای اولین بار از ایران گزارش می شود.این گونه در جنوب ایران، استان هرمزگان می روید و به جنس Echiochilon نزدیک است.

متن کامل

گزارش جنس جدید ogastemma از تیره گل گاو زبان برای اولین بار از فلور ایران

جنس تک گونه ای  ogastemma با گونه ogastemma pusillum برای اولین بار از ایران گزارش می شود.این گونه در جنوب ایران، استان هرمزگان می روید و به جنس echiochilon نزدیک است.

متن کامل

بررسی تنوع ریختی گونه‌های مختلف جنس Anchusa L. از تیره Boraginaceae (گاو زبان) در ایران

جنس Anchusa L. با چهار گونه و دو واریته از علف‌های هرز تیره گاو زبان در ایران است. گونه‌های مختلف این جنس در زیستگاه‌های متفاوت و در زراعت‌ها به صورت خودرو حضور دارد. تفکیک گونه‌های آن عمدتاً بر مبنای صفاتی چون، منظم یا نامنظم بودن جام، افراشته بودن لوله جام و شکل فندقه است. در این پژوهش، به ارزیابی صفات ریخت‌شناسی در جمعیت‌های مختلف این گونه‌ها در ایران پرداخته شد. در مجموع، 31 صفت کمّی و کیفی ر...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
مجله گیاهشناسی ایران

ناشر: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

ISSN 1029-788X

دوره 7

شماره 1 2015

کلمات کلیدی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023